speltakteken scouts

Scouts

Groep 8 basisschool t/m 2 Middelbaar Onderwijs
Vrijdag 19.00-21.00 uur

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Meld je dan aan en beleef uitdagende avonturen bij de scouts en beleef hier samen met je nieuwe vrienden supergave dingen. Ontdek de wereld om je heen! De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten scouts en het thema dat centraal staat bij deze groep is de ‘ontdekkingsreis’. Deze groep scouts is relatief zelfstandig en leert samen werken met anderen in de groep. Zo wordt de scout voorbereid op de volgende speltak waarin hij of zij zelf activiteiten gaat organiseren. Als voorbereiding organiseren ze al af en toe een eigen programma.

Scouts3

Naar buiten!

Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Bij de scouts kook je op je eigen vuurtje, bouw je een vlot en ga je varen, loop je tochten en routes bijv. met GPS, probeer je uit het zicht te blijven tijdens een spotzieke, doe je dingen waarvan je dacht dat je ze nooit zou (kunnen) doen... Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening.

Wat kan je van de leiding verwachten?

De leiding is de reisleider van jouw ontdekkingsreis. Ze laten je zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een toffe plek voor het zomerkamp gereserveerd is. Ze zorgen ervoor dat de scouts een eigen lokaal hebben. Dat er hout is om vuur te stoken. Dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat je gaan doen en dat het veilig is wat je doet.

Teamwork!

Iedere scouts heeft zijn eigen patrouille. Een patrouille is een groepje van scouts waarmee je veel gaat samenwerken. De een is een kei in het uitzoeken van de juiste weg, de ander heeft binnen vijf minuten het vuur branden. In een patrouille leer je van elkaar. Je zult merken dat de scouts rekening met jou houden. Ze hebben iets voor je over.

Scouts2

Wanneer gebeurt al dat gaafs?

Vrijdavond komen de scouts bij elkaar. Ook gaan de scouts op verschillende kampen. Weekendkamp en in de zomer gaan ze een week op zomerkamp. Ook nemen ze deel aan regionale activiteiten. Zoals dropping, kruiwagenrace of Regionale Scouts wedstrijden.

Filmpje zomerkamp Scouts 2022:

Scoutfit:

De scouts dragen bij ons niet de traditionele blouse maar een polo. Deze is voorzien van ons logo. Op de achterzijde kun je ook een eigengemaakte tekst laten drukken.De teamleider weet hier meer van.

Groepsdas

Polo voorzijde