Blokhut Scouting Langenboom

Onze blokhut "De Tweesprong" is gelegen aan de Dennendijk 8 in Langenboom. Het gebouw ligt in een bosrijk gebied aan de rand van Langenboom. Het gebouw heeft een groot buitenterrein, met onder andere een speelveld, diverse speeltoestellen en een kampvuurkuil, ideaal voor spelletjes en andere buitenactiviteiten. De vuurkuil voorzien van 2 niveaus met zitplekken is voorzien van een podium.  Het scoutinggebouw leent zich uitstekend voor Scouting en andere jeugdactiviteiten.

Vóór de blokhut ligt een groot openbaar parkeerterrein.

Indeling scoutinggebouw/terrein:

• Rode zaal     8 x 9 m.    Toegangsdeur naar het buitenterrein. Wastafel, groot schoolbord, tafels, banken,krukjes ,rolluiken.
  • Blauwe zaal  8 x 9 m.    Voorzien van bar, wastafel, tafels, bankjes, krukjes, wedstrijd dartbord. Twee relaxbanken, rolluiken.
  • Twee sanitair blokken:   Blok 1:  2x wc  met wasbak Blok 2: 1 douche en 1 wc en wasbak.
  • Keuken met kookeiland 5 pits. Grote oven, magnetron, vaatwasser, koelkast met vriesvakje, koffiezetapparaat, waterkoker. Diverse werkbladen.
  • Buitenterrein is voorzien van drie picknickbanken en diverse zitbanken en tuinstoelen. Groot speelveld met twee kleine voetbaldoelen.
  • D.m.v. een handpomp kan met grondwater pompen.

Omgeving, uitstapjes, fietsen, wandelen

Langenboomse bossen: Op steenworp afstand van de blokhut sta je midden in het bos. Unieke plekken voor de jeugd om te spelen in de natuur. Er ligt een oude kogelberg met daarachter een vennetje. Ook zijn er greppels om leuke touwbanen te maken en bomen geschikt om te tokkelen. Langenboom ligt op fietsafstand van Mill, Grave ,Zeeland en Uden. In de nabije omgeving zijn diverse supermarkten.

Recent is door Souting Langenboom het Beverdoepad aangelegd, een leuke speurtocht met opdrachten en uitdagingen voor jong én oud.

De Kuilen: is een natuur- en recreatiegebied gelegen tussen Mill en Langenboom. Het kent vele mogelijkheden zoals zwemmen in de recreatieplas, zonnen op de ligweiden en spelen op het strand. Ook zijn rondom de Kuilen wandel- en fietspaden aangelegd. Parkeren en de toegang zijn gratis. Aan het standje ligt een strandbar.

Met de fietsrouteplanner kun je eenvoudig een fietsroute uitzetten. Je hoeft vervolgens alléén maar de nummertjes te volgen. Onze blokhut ligt nabij het fietsknooppuntennetwerk.

Met de wandelrouteplanner kun je eenvoudig een wandelroute maken, ook hier hoef je vervolgens alléén maar de nummertjes te volgen. Onze blokhut ligt aan het wandelroutenetwerk / knooppuntennetwerk.

In Volkel ligt het attractie park Hemelrijk op een kwartiertje rijden.

"De Brouwketel" in Escharen biedt verschillende groepsactiviteiten aan (afstand 4 km).

Verhuur blokhut

Het pand kan als groepsaccommodatie gehuurd worden door scoutinggroepen, verenigingen, basisscholen, familiedag en kinderfeestjes. In verband met overlast voor de aanwonenden, wordt de accommodatie niet verhuurd voor feesten, vriendengroepen of andere bijeenkomsten van jongeren, (o.a. studentenverenigingen) .Voor meer informatie klik hier.

Plattegrond blokhut

plattegrond verhuur