Zomerkamp

Het zomerkamp is het hoogtepunt van het Scoutingjaar. Dit valt meestal  in de eerste week van de zomervakantie. Wij proberen hiermee zoveel mogelijk rekening te houden met de vakantie van de ouders.

Naast het zomerkamp worden tijdens het seizoen één of meerdere weekenden geörganiseerd.

Bevers

De Bevers hebben géén zomerkamp, zij hebben 2 logeerweekenden gedurende het seizoen.
De logeerweekenden van de Bevers vinden plaats in onze eigen blokhut De Tweesprong.

Welpen en Scouts

De Welpen slapen in een blokhut.
De Scouts  slapen in de tenten.

Wij gaan met twee speltakken tegelijk op kamp. In principe worden de Welpen gebracht en komen de Scouts met de fiets. Als men mee op kamp gaat betekent dit, dat men voor de hele periode gaat. (Men gaat tussendoor niet naar huis voor andere activiteiten zoals verjaardag /sport enz.) Krijgt iemand heimwee dan mag men natuurlijk eerder naar huis. De volgende dag terug komen is dan niet meer mogelijk.

Elk jaar is er tijdens het kamp een thema. De opening van het kamp is altijd op de zondag tussen 11.30-13.00 uur. Wij verwachten natuurlijk iedereen in het thema verkleed. Alle familieleden zijn tijdens deze opening van harte welkom. Na de opening gaan de ouders naar huis en begint ons kamp.

Aan het einde van het kamp worden de Welpen op donderdagavond opgehaald. De oudste Welpen (“overvliegers”) en de Scouts blijven een nacht extra.

Explorers

De Explorers gaan apart op kamp. Soms naar het buitenland en soms in de winter.

Filmpje zomerkamp Scouts 2022: