Vrijwilliger gezocht!

Vrijwilliger worden

Bij Scouting Langenboom zijn er verschillende soorten vrijwilligers. We hebben natuurlijk de stafleden, zij verzorgen het programma voor de kinderen. Maar ook als je liever geen leiding wordt kunnen we je goed gebruiken!

Heb je zin om je handen uit de mouwen te steken voor scouting? Kom gerust een keer langs om te kijken of leiding zijn iets voor je is, of dat je misschien een commissie wil versterken. Je kan ook altijd contact met ons opnemen via het contactformulier

De helden van Scouting:

Wat bieden wij:

• Een leuke gezellige vereniging
  • Saamhorigheid, je staat er nooit alleen voor
  • Mogelijkheden en kansen voor jóuw ideeën
  • Leuke activiteiten, unieke ervaringen
  • Waardering vanuit de gemeenschap
  • Aansluiting met het Langenboomse dorp

Vrijwilligers4

Wat zoeken wij?

Een enthousiast persoon, vader, moeder, opa, oma, oom, tante, dorpsbewoner, met of zonder scouting-ervaring, die zich in wil zetten voor onze vereniging. We hebben altijd wel een rol die bij je past.
Als vrijwilliger bij Scouting Langenboom kun je veel beteken voor onze jeugdleden, bijvoorbeeld:

• Leiding bij een leeftijdsgroep (woensdagmiddag of vrijdag avond)
  • Gebouw- of groenonderhoud
  • Verhuurbeheer blokhut
  • Materiaalbeheerder
  • Activiteiten organiseren (halloween, carnaval, …)
  • Organisatie/bestuur (communicatie, administratie, ….)
  • Een klusje of taak op het moment dat het jou uitkomt
  • Of een andere kleine leuke taak

Vragen of interesse? Stuur ons een berichtje via ons contactformulier.

Vrijwilligers3

Enkele voorbeeldvrijwilligers:

Activiteitenteam
Aan het begin van het seizoen wordt tijdens de ouderavond geinventariseerd wie voor het nieuwe seizoen in het A-team willen plaatsnemen. Het A-team ondersteunt de staf bij praktische/ organisatorische zaken. Denk aan het regelen van:  vervoer van bagage, catering tijdens grotere activiteiten, dassen naaien of juist rollenspelers bij een groot spel.

Klusouder
We vinden het heel erg fijn als ouders een handje helpen in en om de blokhut. Hiervoor worden klusmiddagen georganiseerd waarbij een lijst van klussen wordt afgewerkt. Ouders kunnen een voorkeur aangeven tussen soorten klussen. Denk aan tuinactiviteiten of juist iets maken/herstellen.

Staflid
Als leiding bij een leeftijdsgroep beleef en organiseer je samen met deze groep afwisselende en uitdagende activiteiten.
Dit vindt plaats op woensdagmiddag bij de Bevers of vrijdag avond bij de Welpen, Scouts of Explorers. Zie speltakken.

Materiaal
In onze blokhut hebben we een magazijn met materiaal. Ter ondersteuning van de speltakken is het belangrijk dat er mensen zijn die er voor zorgen dat materiaal veilig blijft voor de kinderen.  Kun je hier iets in betekenen? Laat het ons weten.

Blokhutbeheerder
De blokhutbeheerder regelt zaken rondom het verhuur verhuur van de blokhut, veiligheid van het gebouw en stuurt de schoonmaak aan.. Ben je handig en wil je helpen, mail dan

NL-Doet
Ook Scouting Langenboom doet mee aan de grootste vrijwilligersactie van Nederland: NL-Doet. Iedereen is welkom om een steentje bij te dragen, aanmelden kan via de website van NL-Doet.
Meld je vandaag nog aan voor NL-doet op 11 maart 2023.

Vrijwilligers5