Een avonturenpad voor jonge kinderen

beverdoepad plattegrond groot

Welkom op het Beverdoepad. De bevers van scouting Langenboom wensen jullie een avontuurlijke route toe. Er is veel tijd en geld gestoken om dit pad te realiseren. Zij hopen dat iedereen dit weet te waarderen en respectvol omgaat met het pad en de bossen waarin zij spelen.

Niet zo maar wandelen maar avonturen beleven in de natuur. De bevers van de scouting Langenboom vinden het fijn als alle kinderen die kans krijgen. Daarom is mijn Beverdoepad ontstaan. Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Bram de Bever en ik woon met 20 vriendjes in de Langenboomse bossen. Wil je weten waar ik woon? Nou dan mag je door de bossen gaan struinen en speuren. Als je mijn vriendjes vindt , scan de QR code en dan vertellen ze iets over zichzelf. Ze hebben ook opdrachten en spelletjes voor jou. Wil je weten welke vrienden er wonen? Print de speurtocht uit en doe je best. Vind je ze niet in één keer? Dan kom je gewoon vaker terug.

Parkeren: Dennendijk, Langenboom (kermisplein of sportpark)
Startpunt: Berkenlaan

Leeftijd: vanaf 3 jr. t/m 9 jr.
Afstand: 1.3 km - 1.7 km
Duur: flexibel
Contact:

beverdoepad start

Praktisch:

• Overdag toegankelijk (gratis)
  • Bij de startlocatie kan niet geparkeerd worden
  • Aanlooproute vanaf parkeerplaats: 200 meter
  • Aan het begin van de route staat het informatiebord
  • Paden worden d.m.v. gekleurde pijlen bewegwijzerd
  • Zoek de 20 dieren. Scan de QR-code bij de dieren. Zij vertellen iets over zichzelf
  • Doe de opdrachten / spelletjes
  • Geschikt voor gr 1 t/m gr 3 en gr 4 t/m 6
  • Download de plattegrond en neem mee
  • Route: Er is geen vaste volgorde van de dieren. D.m.v. de plattegrond kan men zelf de avontuurlijke route bepalen
  • Tabblad speurtocht dieren: Wil je geen dieren missen? Download de speurtocht
  • Parallel aan het Beverdoepad loopt een geocache route
  • Moeilijk begaanbaar voor buggy's, in verband met mul zand en kleine bospaadjes
  • Honden toegestaan , mits aangelijnd
  • Speciale honden uitlaatplaats in het bos
  • Controleer na afloop op teken

Speurtocht dieren

Wil je weten welke dieren je gaat zoeken? Download dan de fotolijst. Vind je het leuk een speurtocht te lopen? Print dan de lijst uit en kruis aan welke dieren je gevonden hebt. Je kunt ook nog de naam erbij zetten . Kun je ons niet allemaal vinden? Dan bezoek je ons nog een keer. Dat vinden we erg leuk .

Download de fotolijst

beverdoepad speurtocht dieren

Geocaching

Heb je nog nooit aan geocaching gedaan? Maak snel een account aan geocaching.com en ga de route lopen. Voor tips: https://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl

Parallel aan het Beverdoepad kan men ook een geocache wandeling maken.

• Coördinaat N 51 42.420 E005 43.757 : Parkeer bij het sportpark.
  • Coördinaat N 51 42.368 E 005 43.840: Berkenlaan ligt op 200 m.
  • Gebruik de plattegrond of download de coördinaten.
  • Langs het Beverdoepad bevinden zich twintig dieren. Niet in een vaste volgorde.
  • Elk dier is voorzien van een QR-code. Klik op het GC-logo onderaan de tekst voor de bonus .
  • Alle twintig dieren zijn nodig voor de bonuscache en de code om deze cache te openen.
  • Bonusverrekening: Noord en Oost zijn ondergebracht bij twee dieren.
  • Beverdoepad voor kinderen: Dit pad is ideaal om met kinderen te lopen. De QR code geeft eveneens informatie over de dieren en opdrachten voor de kinderen.