roverscouts

Roverscouts 21+

De roverscouts is een speltak voor jongeren met een leeftijd van 18 tot 21 jaar. De speltak heeft geen leiding of begeleiding, het maken van een programma is geheel aan de leden zelf voorbehouden Programma's zijn heel divers, en kunnen variëren van kamperen en een dropping tot sport en spel, het maken van een eigen film of weekendje weg, escaperoom of naar een grote stad. De speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die men bij de explorers heeft doorgemaakt. Ben je 21 dan ga je gaat de vaardigheden die je binnen Scouting hebt opgedaan, inzetten in een functie binnen Scouting en geeft zo Scouting door aan de nieuwe generatie óf je stopt met Scouting, maar gebruikt je vaardigheden actief buiten Scouting. Roverscouts bepalen zelf hoe zij omgaan met de Scoutfit. Draag je als roverscout je polo? Natuurlijk kun je ook kiezen voor een Scoutfit-trui of T-shirt, of een eigen groepstrui.